Van groenten word je groot en sterk!

Stroopwafels, koekjes, chocolaatjes, bitterballen, appelcake, chips gegeten en ondanks dat 1,3 kilo afgevallen in één week. Ja je leest het goed, 1,3 kilo in de eerste week en dat door simpelweg mijn calorieën te tellen! Dit betekent natuurlijk niet dat je ongelimiteerd koekjes, chips en andere ongezonde dingen kunt gaan eten zonder consequenties. Het geeft alleen aan dat het mogelijk is snel resultaat te boeken en daarbij af en toe wat lekkers naar binnen te schuiven.

Naast de bitterballen en koekjes, heb ik ook ongeveer 5 kilo groenten en 3 kilo fruit gegeten de afgelopen week. Bij elkaar komt dit neer op gemiddeld 1150 Gram groenten en fruit per dag.

De reden dat ik zoveel groenten eet, is omdat ik gewoon hou van veel eten. Door groenten te eten, kan ik simpelweg grotere porties eten. Mijn lunch bestaat meestal uit een salade van 250 gram sperziebonen, 100 gram sla, 250 gram krieltjes en een blikje tonijn. Inclusief een beetje saus komt het totaal uit op 800 gram eten wat ongeveer 580 Kcal bevat. Ter Vergelijking: zou ik 800 gram brood eten, dan komt dat neer op een totaal van 2000 kcal. Naast dat je door het eten van veel groenten grotere porties kan eten, heeft het ook andere voordelen. Zo merk ik dat mijn immuunsysteem is versterkt, heb ik meer energie en zit ik beter in mijn vel.

Mijn oma zei bij het eten altijd: “Je moet netjes je groenten opeten, daar word je groot en sterk van”. Had ze toch gelijk!

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER